فومنی

گاه نوشته های محمد پور خوش سعادت

فومنی

گاه نوشته های محمد پور خوش سعادت

فومنی

بسم رب الحسین (ع)
ما تدری نفس ماذاتکسب غدا و ما تدری نفس بای ارض تموت
محمد پور خوش سعادت هستم .
در اینجا مقالات و دغدغه هایم را منتشر می کنم
محمد پور خوش سعادت

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری دست‌اندرکاران تهیه کلیپ مبتذلی که در شبکه‌های مجازی پخش شد، خبر داد.

 حسین ساجدی نیا در تشریح جزییات این خبر اعلام کرد: در پی پخش کلیپ مبتذلی در فضای مجازی که باعث جریحه دار شدن عفت عمومی شد؛ شناسایی عاملان تهیه آن در دستور کار پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: با انجام یک سلسله اقدامات پلیسی - اطلاعاتی و پس از هماهنگی با مقام قضایی تمام متهمان در کمتر از 6 ساعت شناسایی و دستگیر شدند. منبع خبر 


ای کاش دانه درشت ها و مفسدان اقتصادی , رانت خواران , توزیع کنندگان عمده مواد مخدر و ... که خواب از چشمان دانه ریز ها برده اند را هم به همین سرعت بازداشت و قبل از روانه کردنشان به زندان به تیغ تیز صدا و سیما بسپارند , به امید چنین روزی 

۰ نظر ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۳۸
محمد پور خوش سعادت

مرتضی بانک، معاون سرپرست نهاد ریاست ریاست جمهوری با اعلام اینکه مسئولان دولت قبلی میلیاردها تومان پول و دهها خودروی متعلق به دولت را از ماهها قبل در اختیار گرفته و هنوز برنگردانده اند، هشدار داد که در صورت ادامه یافتن این تصرف غیر قانونی در بیت المال، نهاد ریاست جمهوری مجبور به “اقدام قانونی” می شود.

۱ نظر ۲۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۳۸
محمد پور خوش سعادت

مسعودی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

سفر توفیقی به شیراز بدلیل اعتراض دانشجویان لغو شد

دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز گفت: جعفر توفیقی مشاور وزیر علوم و محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان قرار بود به شیراز سفر کنند که این سفر به خاطر اعتراض دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی لغو شد.



ﺍﯾﻦ ﺗﮑﻔﯿﺮﯼ ﺑﺎﺯﯼ ﻫﺎ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﯽ ؟

ﮔﯿﺮﯾﻢ ﻧﯿﺎﻣﺪﻧﺪ ﻭ ﺻﺤﺒﺖ ﻧﮑﺮﺩﻧﺪ ! ﺩﻧﺒﺎﻝ ﭼﻪ ﻫﺴﺘﯿﺪ ؟

ﺍﯾﻦ ﺗﮑﻔﯿﺮﯼ ﺑﺎﺯﯼ ﻫﺎ ﭼﻪ ﺩﺭﺩﯼ ﺍﺯ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺩﻭﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ؟

ﺍﺻﻼ ﭼﻨﺪ ﺩﺭﺻﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﻓﺸﺎﺭ ﻫﺎﯼ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺭﺍ ﺗﺤﻤﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻋﮑﺲ ﺍﻟﻌﻤﻞ ﻣﻨﻔﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﻨﺪ ؟

ﺍﯾﻦ ﺧﺸﻮﻧﺖ ﻭﺭﺯﯼ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻋﮑﺲ ﺍﻟﻌﻤﻠﺶ ﭼﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ؟

ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﻣﺴﻮﻝ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺧﺼﻮﺹ ﭼﻪ ﮐﺎﺭﻩ ﺍﻧﺪ ؟

ﻣﮕﺮ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺗﻌﻄﯿﻞ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﺮﺍﺳﻤﺎﺕ ﻭ ﻣﺠﺎﻟﺲ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻌﯿﺎﺭ ﻗﺮﺍ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ؟

ﭼﺮﺍ ﯾﺎﺩﻣﺎﻥ ﺭﻓﺘﻪ ﮐﻪ ﺗﺎﺯﻩ ﮐﺸﻮﺭ ﺭﻭﯼ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺭﺍﺑﺨﻮﺩ ﺩﯾﺪﻩ !

ﺑﺮﺍﺳﺘﯽ ﺗﮑﻔﯿﺮﯼ ﻫﺎﯼ ﺟﻨﺎﺡ ﻫﺎﯼ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﻋﻢ ﺍﺯﭼﭗ ﻭ ﺭﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺟﺎﻥ ﻣﻠﺖ ﻭ ﺟﺎﻥ ﮐﺸﻮﺭ ﭼﻪ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ؟

۰ نظر ۲۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۸:۴۲
محمد پور خوش سعادت

همیشه در درس ریاضی لنگ میزدم . در دوره دبیرستان و دانشگاه لک و لک درسهایم را پاس کردم . فقط سال سوم حسابان را گرفتم ده و نیم که در دبیرستان نمونه که ما بودیم معادل تجدید بود. الان هم یک معادله را باور بکنید هرچه فکر می کنم نمی توانم حل بکنم:

یک بنده خدایی که آدم معروفی هم هست و ریش بلندی هم دارد 180 میلیارد تومان ناقابل در حین مسولیتش جابجا شده و وقتی اومدن بازداشتش کردن فقط 100 میلیارد تومان ناقابل وثیقه گذاشته ..... الان من موندم که صد میلیارد تومان بیشتره یا صدو هشتاد میلیارد تومان .

۰ نظر ۲۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۳۳
محمد پور خوش سعادت

اگر تاریخ مشروطه را از منابع متعدد مطالعه کرده باشید به برخی از افراد بر خواهید خورد که ابتدا طرفدار استبداد بودند و اصولا به انها رجال استبداد گفته می شد . بعد از استقرار مشروطه , این افراد همگی مشروطه خواه شدند و برای حفظ موقعیت های قبلی خود تلاش ها نمودند . در واقعۀ کودتای محمد علی شاه به همراهی او به باغشاه رفتند و در اعدام مشروطه خواهان جد و جهد نمودند و پس از سقوط وی دویاره زمام امور را در دست گرفتند.

اینها در حالی بود که  کسانی که دراستقرار و  بازگشت مشروطیت جانفشانی کرده و خون خود و عزیزانشان را در آن راه داده بودند، هیچگونه نصیبی از ادارۀ کشور بدست نیاوردند!

یکی از مهم ترین تشابهات دوران مشروطه با  دوران سازندگی و اصلاحات و احمدی نژادیسم و اعتدال , هم وجود چنین افرادی در مصادر امور, البته بیشتر در مدیریت های میانی کشور است . افرادی که هیچ اعتقادی به دولت و آرمانهایش ندارند و سعی می کنند خود را با شرایط تطبیق بدهند تا در راس امور باشند .

 معتقدم که این آسیب مهم ترین آسیبی است که می تواند یک گفتمان را به قهقرا ببرد . 

۱ نظر ۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۸:۲۳
محمد پور خوش سعادت
رمان ناتنی را دو روزه خوندم . حس عجیبی القا می کرد . انگار به دنبال جمع کردن یار و یاور از بین مرددین هستش .به نظرم به دنبال ثابت کردن تردیدش در مسیر حق با جاذبه جنسیه. 
بالاخره یه جوری باید کارشناس مذهبی و روحانیت, بی بی سی خودشو نشون بده , وگرنه که کسی بهش توجه نمیکنه 
۰ نظر ۰۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۵۳
محمد پور خوش سعادت


رییس جمهوری که کوهنورد باشد , یقینا همه شیب ها را ملایم خواهد دید . 

مثل شیب افزایش قیمت حامل های انرژی ! 

۱ نظر ۰۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۵۵
محمد پور خوش سعادت
ذهن است دیگر .... گاهی افسارش دست خود آدم نیست .
۰ نظر ۰۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۴۵
محمد پور خوش سعادت

قبیله حکم ناموس را دارد . این مفهوم , مهم ترین مفهومی است که در جامعه پذیری سیاسی جوجه سیاست بازان ایرانی , بدانها تلقین می شود . باید به هر نحو ممکن از قبیله و افراد و بزرگانش دفاع کرد . و قبیله رقیب را به لجن کشید . هرکس که از قبیله رقیب دفاعی بکند همانند افراد آن قبیله خونش مباح است . این فرهنگ قرن هاست که در فضای سیاسی و اجتماعی کشور نهادینه شده است .

 گروهها و احزاب سیاسی و شخصیت های تاثیر گذار این فرهنگ را به عنوان کلیدی ترین شاخص سیاست مدار شدن جوانان بدانها آموزش می دهند .

 فضای سیاسی کشور را رصد کنید این قبیله گرایی را بهتر درک می کنید. اصولگرا اصلاح طلب اعتدالی هم ندارد همه درگیر این عارضه فرهنگی هستند .

۱ نظر ۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۵۵
محمد پور خوش سعادت