فومنی

گاه نوشته های محمد پور خوش سعادت

فومنی

گاه نوشته های محمد پور خوش سعادت

فومنی

بسم رب الحسین (ع)
ما تدری نفس ماذاتکسب غدا و ما تدری نفس بای ارض تموت
محمد پور خوش سعادت هستم .
در اینجا مقالات و دغدغه هایم را منتشر می کنم
محمد پور خوش سعادت

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

مقاله "کاربست ایران هراسی در مهندسی افکارعمومی مصر "را برای فصل نامه

 15 خرداد نوشته ام  که با اصلاحات و حذفیات در  شماره 33  ـ پاییز 1391  این فصل نامه چاپ شده است .

چکیده:

آمریکا برای مدیریت بحران بیداری اسلامی مردم مصر , "مهندسی افکار عمومی"  را در دستور کار خود قرار داده است. آمریکا و همپیمانان منطقه ای القا می کنند که جمهوری اسلامی ایران , درصدد صدور انقلاب اسلامی و شیعه نمودن مردم مصر است و منافع ملی و امنیت ملی مصر را به خطر انداخته است . رسانه‌ها به عنوان ابزاری در جهت گسترش امواج ایران هراسی توسط قدرت‌های غربی به‌کار گرفته می‌شوند انها تلاش می کنند با برجسته سازی مفهوم ایران هراسی و شیعه هراسی و کاربرد توامان انها ، انحراف اذهان انقلابیون و مسولان مصری را از مسئله اصلی، یعنی اسرائیل پیگیری نمایند و  همچنان مصر را به عنوان حیاط خلوت اسرائیل حفظ نمایند . مقالة حاضر بر آن است ضمن توضیح مقولة ایران هراسی در مصر این موضوع را به عنوان یک استراتژی کلان بلوک غرب بصورت یک مطالعه موردی (casestudyمورد مطاله قرار دهد.  

 لینک دانلود


نوشته شده در  شنبه سی ام دی 1391ساعت 21:51 

لینک در وبلاگ قبلی من :  http://foumani.blogfa.com/post/26

محمد پور خوش سعادت

کتاب "فانوس ها همه خاموش"  مجموعه خاطرات بسیجی دیروز و امروز "مجید بزرگی راد "ازدوران دفاع مقدس می باشد که با مصاحبه و پیگیری سید مجتبی نعیمی و تدوین  دکتر حسین باقری به رشته تحریر درآمده است. این کتاب اولین کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس شهرستان فومن نیز محسوب می شود .

محمد پور خوش سعادت

 به اعتقاد اکثر متفکران فساد یک بیماری انکار ناپذیر در همه حکومت هاست .هرجا که قدرت و ثروت متمرکز می گردد , فساد سیاسی و اقتصادی نیز به وجود می آید. در جوامع جهان سوم رایج ترین زمینه های بروز فساد را می توان, پایین بودن درآمد سرانه، اقتصاد ناپایدار و تورم زا،و گرانی های مزمن، حقوق ناکافی ودر نهایت رشوه گیری ذکر کرد.
محمد پور خوش سعادت

بلوک غرب برای مقابله با جبهه ای که انقلاب اسلامی ایران در دنیا ایجاد کرده است از تمام توان خویش بهره گرفته و در طول ۳۳ سال گذشته از هیچ کوششی فرو گذار نکرده است. 

هرچند مسأله اسلام امریکایی موضوعی بود که در پیامهای اواخر عمر امام خمینی با حساسیت فراوان مورد هشدار قرار گرفت. اما در داخل  عمدتاً مسأله تقابل اسلام ناب و اسلام امریکایی به حدّ نزاعهای سیاسی جناحها تقلیلداده شد. در حالی که در ادبیات امام خمینی مسأله رویارویی همه جانبه امریکا و غرب در قالب تقابل اسلام امریکایی و اسلام ناب محمدی(ص) به مثابة مرکز ثقل رویارویی گستردة فرهنگی و سیاسی آیندة جهان اسلام با بلوک غرب مطرح بود. آن چه در استراتژی های تمدن رو به زوال غرب و خصوصا آمریکا قابل توجه است برنامه ریزی برای انزوا و نابودی رقیب است. در طراحی رسانه های غربی اسلام به اسلام افراطی و اسلام میانه رو تقسیم بندی شده است. انها می خواهند این باور را بقبولانند که  برخی مسلمانان اسلام حداکثری را برمی گزینند که دارای مشی انقلابی و جهادی و افراطی گری است و گروهی میانه روی و اعتدال و یا اسلام حداقلی را در پیش می گیرند که منحصر به عبادات و مسایل شخصی است و با سیاست و حکومت کاری ندارد.آمریکا گروههای خود ساخته القاعده و طالبان را از مصادیق مهم اسلام افراطی می داند و ایران، حزب الله لبنان و حماس را در این راستا تبلیغ می نماید.

محمد پور خوش سعادت

30 دی سالروز وفات مهندس مهدی بازگان است .  مهدی بازرگان در سال ۱۲۸۶ هجری شمسی در تهران متولد شد. سال ۱۳۰۶ شمسی، به کشور فرانسه رفت و مدت هفت سال در آن کشور تحصیل نمود.

محمد پور خوش سعادت

نامگذاری سال 1390 به عنوان سال جهاد اقتصادی ازسوی مقام معظم رهبری به ظن بسیاری کارشناسان اقتصاد سیاسی, در بعد داخلی و هم از منظر تحولات بین المللی ، انتخابی هوشمندانه و مدبرانه بود.اما آنچه درتحقق اهداف این نامگذاری باید توسط قانون گذاران و مجریان مورد توجه بیشتری قرارگیرد، تامین شرایط این جهاد است. دوری از شعار زدگی وسطحی نگری، سرعت درانتخاب وتشخیص استراتژی حرکت و تدوین برنامه جامع عملیاتی دراین جهاد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است .انتخاب استراتژی این جهاد مقدس ، منوط به مشخص کردن اهداف خرد و کلان اقتصادی و اتخاذ راهبردهای عملی برای تحقق این اهداف است.

محمد پور خوش سعادت

(اعتراض اصفهانی‌ها نسبت به لهجه‌های به کار گرفته شده در مجموعه «در مسیر زاینده رود»، صداوسیما را وادار کرد تا سانسور لهجه‌های این سریال را آغاز کند.

به گزارش  فارس، پس از اعتراض اصفهانی ها درباره لهجه برخی از بازیگران مجموعه تلویزیونی «در مسیر زاینده رود»، صداوسیما در هفته آخر پخش این سریال که مخاطبان را با گره‌های جدیدی مواجه کرده، آغاز به سانسور این سریال کرده است. 
محمد پور خوش سعادت

این روزها شایعات و نقل‌های متفاوتی از تغییر استاندار گیلان و جایگزینی فردی غیربومی در سایت‌های اینترنتی و در گفت‌وگوهای روزانه به وفور یافت می‌شود.

استاندار بومی و تقریباً آشنا به گیلان، با سابقه‌ای اجرایی و عمرانی را تعرفه مشاغل دیپلماتیک در مهمترین کشورهای حوزه مخالف جمهوری اسلامی نموده و سرداری ارزشی و کارآزموده نظامی و البته مازندرانی را تعرفه زعامت استانی با هزار گرفتاری اجرایی نموده‌اند که در نوع خود، بسیار جالب به‌نظر می‌رسد.

محمد پور خوش سعادت
دیروز رفتم و به رنگ ارغوان را دیدم ... برداشت های شخصی من از این فیلم چندان مثبت نبود حاتمی کیا در جایی می گوید( «به رنگ ارغوان» بازدم فضای متلاطم سیاسی محدوده سال 81 است) حاتمی کیا در این فیلم کاریکاتوری از وزارت اطلاعات , نیروی انتظامی , جنش دانشجویی , دانشجویان , و عشق را به نمایش می گذارد .
محمد پور خوش سعادت