فومنی

گاه نوشته های محمد پور خوش سعادت

فومنی

گاه نوشته های محمد پور خوش سعادت

فومنی

بسم رب الحسین (ع)
ما تدری نفس ماذاتکسب غدا و ما تدری نفس بای ارض تموت
محمد پور خوش سعادت هستم .
در اینجا مقالات و دغدغه هایم را منتشر می کنم
محمد پور خوش سعادت

۴ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

گروه اجتماعی - محمد پورخوش سعادت نوشت:تصویرسازی از یک ملت در اذهان جهانیان، بسادگی صورت نمی پذیرد و مستلزم برنامه‌ریزی بلندمدت و تخصیص منابع و اقدامات عملی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است .در واقع برندینگ یک ملت از طریق هویت سازی توسط یک حاکمیت کشور صورت میپذیرد و این کار نیازمند مشروعیت و حمایت مردمی است.


به گزارش بولتن نیوز، سمبل­سازی، برجسته کردن هویت یک کشور و بازتابی از آرمان‌های آن است ، جامعه ای که آرمانهای حاکمیت را بپذیرد و نهادینه کند حاکمیت به طریق اولی میتواند آرمانهای خود را در گستره ای منطقه ای و جهانی سمبل سازی نماید ولی اگر حاکمیت ورای واقعیت‌های موجود جامعه حرکت کند یقینا دچار تعارض و گسل مابین حاکمیت و جامعه خواهد شد .


. سمبل سازی به دنبال تأثیرگذاری بر افکار عمومی می‌باشد و البته بیشتر نگاه به خارج دارد تا داخل. برای بازنمایی و تصویرسازی از هویت یک کشور علاوه بر ارتباطات دیپلماتیک، نیاز به بسیج تمامی منابع و نیروهای ملی است.برجسته کردن سمبل ملی در واقع تجسم هویت و بازنمایی وجهه یک کشور است


خود تحقیری و مفهوم ما نمی توانیم در طی سالیان اخیر به وفور به خورد افکار عمومی داده شده و از بابت شکست ها و سیاه نمایی ها هم غرور ملی ایرانیان جریحه دار شده است .دشمن هم بیکار نیست و با فرا گیر شدن رسانه ها بر شدت جنگ ادراکی افزوده شده است , دشمن در جنگ ادراکی به دنبال دستکاری و تسلط بر دستگاه محاسباتی مردم است .این جنگ مهم‌ترین نوع از جنگ‌های مدرن و از اساسی‌ترین لایه‌های جنگ نرم است که هدفی جز تصرف و انهدام سرمایه‌های شناختی جامعه هدف ندارد دشمن سعی میکند مؤلفه‌های قدرت در جنگ ادراکی یعنی همان سرمایه‌های شناختی را از بین ببرد (هویت ملی , وحدت ملی , عزت ملی , مذهب، باورها و ارزش‌ها , تاریخ و افتخارات ملی , قهرمانان ملی , سبک زندگی ,استقلال , وطن دوستی و دفاع از وطن , اعتماد به نفس ملی , خودباوری , امید , انگیزه و روحیه کار و تلاش بصیرت، قدرت تحلیل، تفکر و استدلال و ... ) از مهمترین مولفه های سرمایه های شناختی اند


برندینگ ایران قوی در مرحله اول باید به دنبال نفی و هدم القای احساس نا توانی , نمی توانیم و نمی‌شود و جا انداختن ما میتوانیم باشد , طی سالیان اخیر برخی از مدیران با بزرگنمایی قدرت دشمن و کوچک شماری قدرت ملی در مقابل تفکر ایران قوی ایستاده اند اما مردم با انتخاب تفکر ایران قوی این پیام را رسانده اند که ایجاد رعب و ترس و ناامیدی بس است مردم احیای ایران و حرکت به سمت ایران قوی را خواستارند

 

منتشر شده در بولتن نیوز 

۰ نظر ۳۰ مهر ۰۰ ، ۰۲:۰۵
محمد پور خوش سعادت

آقای استاندار سلام

از انتخابتان استقبال میکنم. افکار عمومی با انتخاب شما عملا  بادش خوابید و تخلیه روانی شد, شاید انتخابتان بعد از چند استاندار فرصت سوز  غیر بومی !  برای گیلان فرصتی برای نفس کشیدن فراهم اورد . البته بلا شک انتصابتان را مدیون  فضای مجازی و افکار عمومی هستید و متصورم  که میبایست با کارنامه ای مقبول , پاسخی درخور شان مردم نجیب و فهیم گیلان بدهید. انتظاراتم از استاندار گیلان را قبلا نوشته ام و در سایت ها هست در این نوشتار میخواهم به زعم خودم مهم ترین مانع توسعه گیلان را برای بهبود وضعیت بیان کنم

آقای استاندار

گیلان موقعیت ژئواکونومی فوق العاده ای دارد اما روز به روز از ارزش راهبردی گیلان کاسته میشود . اگر بخواهم فقط یک شاخص را شاهد مثال بیاورم میتوانم آمارها و ارقام سرمایه گذاری در گیلان را بیان کنم . برندضعیفی که از گیلان مخابره میشود!گیلان را از فرصت ها وسرمایه گذاری های ملی محروم کرده است . بعنوان یک دانش آموز جامعه شناسی که برروی توسعه و  آینده متمرکز شده , عوامل مختلفی را در این مقوله موثر میبینم ولی نقش مدیران ضعیف و فاسد  بیش از سایر مولفه ها خودنمایی میکند .مدیران فاسد, محافظه کار , باد به پرچم و اقا اجازه ! در جای جای مدیریت گیلان به چشم میخورد . اینان معضل گیلانند معضلی که موجبات فشل شدن تکنوکراسی  و ایجاد تصویری ضعیف از  برند گیلان شده اند .

آقای استاندار

من از شما  بصورت مشخص میخواهم که بیایید ریسک کنید و یک بار فضایی ایجاد کنید تا نامتان برای همیشه در تارک توسعه و پیشرفت گیلان بدرخشد ! توسعه و پیشرفت  نیازمند ویژگی‌های خاص خود است، مدیر دارای اعتماد به نفس میخواهد مدیرانی که ریسک پذیر باشند، مدیرانی با دل و جرات که توانایی اغنای سرمایه گذاران را داشته باشند مدیران سالمی که بتوانند برای سرمایه گذاران اعتماد آفرین باشند .(سرمایه گذاری غیر بومی  برایم تعریف میکرد که برای سرمایه گذاری در فلان نقطه استان  اینقدر تلکه شده ام که دیگر رغبتی برای ادامه ندارم ! البته از این موارد بسیارند  )

آقای استاندار

مهم نیست که این مدیران اصولگرا اصلاح طلب و یا اعتدالی باشند ! مهم اینست که هفت رنگ و همیشه مدیرنباشند . واقعیت اینست که هفت رنگ ها و همیشه مدیر ها  ممکن است زمینه ساز فساد باشند

آقای استاندار

 گیلان یک مدیر برای جهش نیاز دارد مدیری که توان راهبری " توسعه و پیشرفت" داشته باشد وگرنه  تمشیت امور یومیه را دیگران انجام داده اند و این وضع فعلی حاصل بی عملی آنان است .

آقای استاندار

خیلی ها نگرانند که شما را همین همیشه مدیرهای هفت رنگ دوره کنند ! و بر سر شما همان بیاورند که بر دیگران آوردند .

آقای استاندار

بصورت مشخص پیشنهاد میکنم اتاق فکر توسعه و پیشرفت استان را از نخبگان غیر باندی طیف های مختلف فکری و سیاسی تشکیل دهید به جوانان و جهادی ها بها دهید تا دولت جوان حزب اللهی را که مطالبه رهبری  در نخستین دیدار با دولت سیزدهم بود را با برنامه ریزی دقیق  درگیلان تحقق بخشید  انشاالله خیرش به گیلان و آینده برسد .

#محمد_پور_خوش_سعادت

۰ نظر ۳۰ مهر ۰۰ ، ۰۱:۱۳
محمد پور خوش سعادت

پیج قبلیم مشمول آزادی بیان غربی شد و توسط اینستا مسدود شد .


در این صفحه ادامه خواهم داد 


 


https://www.instagram.com/pourkhoshsaadat

 

https://www.instagram.com/p/CVD_ZFRovp4/?utm_medium=share_sheet

 

#محمدپورخوش_سعادت

۰ نظر ۲۴ مهر ۰۰ ، ۱۷:۲۰
محمد پور خوش سعادت

از استاندارآینده گیلان چه میخواهم

در فجازی سیاسیون گیلان غوغایی برپاست , افراد مختلف دیدگاههای خود را در خصوص استاندار آینده گیلان بیان میکنند, دستجات مختلف هرکدام گزینه ای و نامزدی برای ارایه دارند , هرکدام ملاکها و منافع  خود را دارند, من هم به عنوان یک گیلانی ملاک ها و انتظارات خاص خودم از استاندار آینده گیلان دارم !

انتظارم به عنون یک گیلانی از استاندارآینده گیلان از جنس کار است , اینقدر از گذشتگان بی عملی دیده ایم که کارکردن استاندار برایمان ارزو شده است .

در گام اول انتظارم از استاندار اینست که انگیزه تغییر و پیشرفت داشته باشد , محافظه کار نباشد و شعارهایی دولت ایران قوی را دستور کار خود بداند و  بطور ویژه  فساد ستیز باشد.  فساد در گیلان در حالت قرمز است (مصادیق بسیار است و برخی هم مگو)  

کشاورزی گیلان دیگر جانی ندارد ,  کشاورز سرزمین من ازیاد رفته و هرگاه به این موضوعات فکر میکنم آتش میگیرم . برنج گیلان کالایی لوکس شده ولی منافعش به کشاورز نمیرسد , زمین های حاصل خیز گیلان حیف میشود نیروی انسانی حیف میشود  اقتصاد کشاورزی گیلان هم به فنا رفته است !! نمی دانم استاندارهای قبلی  در کجای این معادله ایستاده اند ! ولی انتظار من از استاندار دولت رییسی اینست که این بازی را برهم بزند انشاالله

صنعت گیلان در حال احتضار است . وضعیت تولید روزبه ‌روز وخیم‌تر از گذشته میشود  تا جایی که  فعالان اقتصادی‌، صاحبان صنایع و تولیدکنندگان چشم‌انتظار مساعدتی از سوی دولت اند  انتظار دارم  استاندارگیلان در تصمیمات خود پیرامون بخش صنعت از تخصص و جنبه های مشورتی و کارشناسی بخش خصوصی در بهبود رونق کسب و کار استفاده کند. انتظار اینست که استاندار به طور ویژه و خاص حامی بخش تولید باشد تا شاهد رونق اشتغال و اقتصاد استان باشیم.

صنعت و کشاورزی گیلان با مشکلات مالی و کمبود سرمایه در گردش مواجه است انتظار اینست که استاندار نقش پررنگی در هدایت بانک ها و ادارات متولی ایفا کند و از بیخیالی در این حوزه بپرهیزد  چون چرخ اقتصاد و اشتغال استان با راه افتادن صنایع و کشاورزی به چرخش در می اید .

گیلان مشکلات خفته کارگری دارد راهکارش هم امنیتی سازی و احضار و بازداشت نیست راهکارش قرارگیری حل مشکلات کارگران در اولویت های استاندار جدید است (به دلیل وضعیت نامطلوب اقتصادی، برخی واحدهای تولیدی اقدام به قراردادهای نامعقول و غیرمنصفانه با کارگران کرده، برخی نیز دست به تعدیل و بعضی هم از پرداخت به موقع حقوق کارگران به بهانه های مختلف امتناع می کنند که در این رابطه باید استاندار چاره اندیشی کند و همه چیز را به تهران نسپارد)

دامداری گیلان دیگر توانی برای ادامه ندارد اولویت استاندار میتواند طرح و برنامه ای برای احیای دامداری باشد

 مالیات نفس تولید کنندگان مختلف را گرفته است استاندار به عنوان عالی ترین نماینده  سیاسی دولت در کجای این معادله قرار گرفته است ؟

فرهنگ گیلان حالتی یله و رها به خود گرفته , توقع اینست که استاندار به موضوعات فرهنگی ورود داشته باشد و با نطر متخصصین این فضا را مدیریت کند ( از گذشته چیزی نمیگویم که جزتلف کردن وقت نیست )

ازاستاندارآینده  متوقع ام  که حلقه مشاوران فرهنگی  خودرا افزایش دهد نخبگان را ببیند هیات ها را ببیند و ....

گیلان مستعد اعتصابات فرهنگیان است برخی عناصر سیاسی هم بر آتش میدمند ولی واقعیت اینست که عامه فرهنگیان خواستار احیای کرامت انسانی خود هستند و این در صورتی امکان پذیر است که همه ارکان حاکمیت و علی الخصوص  نماینده عالی دولت به آن باور داشته باشند و برای بهبود وضعیت اقدام کنند.

ورزش و ما ادراک ورزش.. سیاسیون گیلانی بلای ورزش گیلان شده اند اگر فقط اینان را از ورزش بدور بدارد برای ورزش گیلان کفایت میکند 

نخبگان که هیچ ...

سیاست مدارن و گروههای سیاسی گیلان را کنار هم بنشاند هم دل کند و...

جوانان را دریابد و برنامه مشخصی برای تحویل کارها به جوانان داشته باشد .

از ظرفیت گروههای جهادی استفاده کند و ...

انتطاراتم زیاد است باید تعدیل کنم ...

#محمد_پور_خوش_ سعادت

 

۰ نظر ۱۹ مهر ۰۰ ، ۲۲:۲۷
محمد پور خوش سعادت