فومنی

گاه نوشته های محمد پور خوش سعادت

فومنی

گاه نوشته های محمد پور خوش سعادت

فومنی

بسم رب الحسین (ع)
ما تدری نفس ماذاتکسب غدا و ما تدری نفس بای ارض تموت
محمد پور خوش سعادت هستم .
در اینجا مقالات و دغدغه هایم را منتشر می کنم
محمد پور خوش سعادت

بایسته های سمبل سازی ایران قوی

جمعه, ۳۰ مهر ۱۴۰۰، ۰۲:۰۵ ق.ظ

گروه اجتماعی - محمد پورخوش سعادت نوشت:تصویرسازی از یک ملت در اذهان جهانیان، بسادگی صورت نمی پذیرد و مستلزم برنامه‌ریزی بلندمدت و تخصیص منابع و اقدامات عملی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است .در واقع برندینگ یک ملت از طریق هویت سازی توسط یک حاکمیت کشور صورت میپذیرد و این کار نیازمند مشروعیت و حمایت مردمی است.


به گزارش بولتن نیوز، سمبل­سازی، برجسته کردن هویت یک کشور و بازتابی از آرمان‌های آن است ، جامعه ای که آرمانهای حاکمیت را بپذیرد و نهادینه کند حاکمیت به طریق اولی میتواند آرمانهای خود را در گستره ای منطقه ای و جهانی سمبل سازی نماید ولی اگر حاکمیت ورای واقعیت‌های موجود جامعه حرکت کند یقینا دچار تعارض و گسل مابین حاکمیت و جامعه خواهد شد .


. سمبل سازی به دنبال تأثیرگذاری بر افکار عمومی می‌باشد و البته بیشتر نگاه به خارج دارد تا داخل. برای بازنمایی و تصویرسازی از هویت یک کشور علاوه بر ارتباطات دیپلماتیک، نیاز به بسیج تمامی منابع و نیروهای ملی است.برجسته کردن سمبل ملی در واقع تجسم هویت و بازنمایی وجهه یک کشور است


خود تحقیری و مفهوم ما نمی توانیم در طی سالیان اخیر به وفور به خورد افکار عمومی داده شده و از بابت شکست ها و سیاه نمایی ها هم غرور ملی ایرانیان جریحه دار شده است .دشمن هم بیکار نیست و با فرا گیر شدن رسانه ها بر شدت جنگ ادراکی افزوده شده است , دشمن در جنگ ادراکی به دنبال دستکاری و تسلط بر دستگاه محاسباتی مردم است .این جنگ مهم‌ترین نوع از جنگ‌های مدرن و از اساسی‌ترین لایه‌های جنگ نرم است که هدفی جز تصرف و انهدام سرمایه‌های شناختی جامعه هدف ندارد دشمن سعی میکند مؤلفه‌های قدرت در جنگ ادراکی یعنی همان سرمایه‌های شناختی را از بین ببرد (هویت ملی , وحدت ملی , عزت ملی , مذهب، باورها و ارزش‌ها , تاریخ و افتخارات ملی , قهرمانان ملی , سبک زندگی ,استقلال , وطن دوستی و دفاع از وطن , اعتماد به نفس ملی , خودباوری , امید , انگیزه و روحیه کار و تلاش بصیرت، قدرت تحلیل، تفکر و استدلال و ... ) از مهمترین مولفه های سرمایه های شناختی اند


برندینگ ایران قوی در مرحله اول باید به دنبال نفی و هدم القای احساس نا توانی , نمی توانیم و نمی‌شود و جا انداختن ما میتوانیم باشد , طی سالیان اخیر برخی از مدیران با بزرگنمایی قدرت دشمن و کوچک شماری قدرت ملی در مقابل تفکر ایران قوی ایستاده اند اما مردم با انتخاب تفکر ایران قوی این پیام را رسانده اند که ایجاد رعب و ترس و ناامیدی بس است مردم احیای ایران و حرکت به سمت ایران قوی را خواستارند

 

منتشر شده در بولتن نیوز 

۰۰/۰۷/۳۰
محمد پور خوش سعادت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">