فومنی

گاه نوشته های محمد پور خوش سعادت

فومنی

گاه نوشته های محمد پور خوش سعادت

فومنی

بسم رب الحسین (ع)
ما تدری نفس ماذاتکسب غدا و ما تدری نفس بای ارض تموت
محمد پور خوش سعادت هستم .
در اینجا مقالات و دغدغه هایم را منتشر می کنم
محمد پور خوش سعادت

دیروز رفتم و به رنگ ارغوان را دیدم ... برداشت های شخصی من از این فیلم چندان مثبت نبود حاتمی کیا در جایی می گوید( «به رنگ ارغوان» بازدم فضای متلاطم سیاسی محدوده سال 81 است) حاتمی کیا در این فیلم کاریکاتوری از وزارت اطلاعات , نیروی انتظامی , جنش دانشجویی , دانشجویان , و عشق را به نمایش می گذارد . قصد تخفیف ندارم اما انتظار این فیلم سطح پایین و تخریب گر را از حاتمی کیا نداشتم ... نمی دانم حاتمی کیا در آن مقطع که شاهکار امنیتی اصلاح طلبان در خلق زشت ترین چهره از وزارت اطلاعات و به کما بردن این نهاد مهم و محروم نمودن نظام از چتر اطلاعاتی هنوز هم در همه محافل سیاسی و افکار عمومی در بورس بود و شاه غزل تخریب و بی رحمی ( فیلم بازجویی همسر مرحوم سعید امامی) برروی اینترنت قرار گرفته بود , حاتمی کیا به چه می اندیشید و یا از که خط می گرفت که نتیجه اش شده این فیلم ...( البته این فیلم با سانسور شده این .... ) اما خلاصه انتقاداتم : مرز میان بودن و نبودن در والپیپر شهاب 8 با تدین ماموری که فرایض را انجام می دهد ولی برای حرمت جان دو انسانی که هیچ گناهی ندارند ارزشی قائل نیست گره می خورد ( یکبار سلاحش را برای دوست پسر سابق ارغوان مسلح می کند و تداعی اینکه اگر بخواهد می تواند و شاید اجازه اینکه اگر بخواهد می تواند بکشد ... یکبار هم سر وقت ارغوان می رود تا گلوله ای نثارش کند تا شاید رازش را نفهمد ولی معصومیت و شاید زیبایی و شاید ... مانع این کار می شود !؟) کاریکاتور جریان دانشجویی را در قالب اعتراض دانشجویی و دانشجویانی که مسخ ارتباطات رمانتیک اند ترسیم می کند . دانشجوی به ظاهر بسیجی را عصبی و دانشجویان معمولی را هنجار شکن به تصویر می کشد ...آمادگی شهادت شهاب 8 را در خودکشی می بیند و راز آلودگی وزارت اطلاعات را در نرم افزار رمز کننده و دوربین مدار بسته و جعبه تجهیزات آن به تصویر می کشد ... وای که من با برخی که این فیلم را نشان دهنده اقتدار وزارت اطلاعات می دانند چقدر مخالفم .. من با کسانی که معتقدند بیست درصد فیلم منفی است موافقم اما فکر می کنم آن بیست درصد بر 80 درصد باقی مانده مستولی شده و اساسا پیام های ناهمگونی را برای مخاطب به ارمغان آورده است .پیام هایی از جنس : خودسری , خفقان, رمانتیک بودن عنصر منافق و ظالم بودن عناصر اطلاعاتی , عدم تامین جانی شهروندان عادی و احیانا عاشق پیشه , بازجویی خارج از عرف , عدم حفظ حریم خصوصی , داشتن بپا ثابت , بی رحمی و بی قانونی عناصر اطلاعاتی,..... خلاصه کلام اینکه ماحصل و خروجی فیلم یک ضد تبلیغ است تا تبلیغ برای مهم ترین سیستم امنیتی کشور . پ ن : هم زمانی اکران عمومی به رنگ ارغوان با دستگیری خارج از تصور , نماینده CIA در جنوب شرق کشور ,و عملکرد مثبت این نهاد در مبارزه با براندازان نرم . وزارت اطلاعات را در کانون توجهات قرار داده و همچنین توقیف اولیه این فیلم شاید دلایلی باشد برای فروش بیشتر ولی با تمام انتقاداتی که به دوره زمامداری حضرات اصلاح طلب و به گفته وزیر فعلی اطلاعات (فتنه گر) در وزارت اطلاعات دوران خاتمی داشته ام ولی توقیف این فیلم را در آن زمان کار درستی میبینم ....

 نوشته شده در  چهارشنبه دوازدهم اسفند 1388ساعت 15:50  

لینک در وبلاگ قبلی من : http://foumani.blogfa.com/post/5

محمد پور خوش سعادت

نظرات  (۱)

۱۴ آبان ۹۵ ، ۱۹:۲۴ سعید اسلامی
به رنگ ارغوان چهره واقعی ماموران اطلاعات را مشخص کرد بخاطر همین چند سال توقیف شد . سال 77 وقتی قتلهای زنجیره ای اتفاق افتاد معلوم شد که اونا سربازان امام زمان نیستند بلکه قاتلانی هستند که هر چه دستور بگیرند آن را انجام میدهند حتی قتل بیگناه ها . به رنگ ارغوان هم در واقع فیلمی بود برای رسوای ماموران اطلاعات نه نشان دادن اقتدار آنها

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">