فومنی

گاه نوشته های محمد پور خوش سعادت

فومنی

گاه نوشته های محمد پور خوش سعادت

فومنی

بسم رب الحسین (ع)
ما تدری نفس ماذاتکسب غدا و ما تدری نفس بای ارض تموت
محمد پور خوش سعادت هستم .
در اینجا مقالات و دغدغه هایم را منتشر می کنم
محمد پور خوش سعادت


بلوک غرب برای مقابله با جبهه ای که انقلاب اسلامی ایران در دنیا ایجاد کرده است از تمام توان خویش بهره گرفته و در طول ۳۳ سال گذشته از هیچ کوششی فرو گذار نکرده است. 

هرچند مسأله اسلام امریکایی موضوعی بود که در پیامهای اواخر عمر امام خمینی با حساسیت فراوان مورد هشدار قرار گرفت. اما در داخل  عمدتاً مسأله تقابل اسلام ناب و اسلام امریکایی به حدّ نزاعهای سیاسی جناحها تقلیلداده شد. در حالی که در ادبیات امام خمینی مسأله رویارویی همه جانبه امریکا و غرب در قالب تقابل اسلام امریکایی و اسلام ناب محمدی(ص) به مثابة مرکز ثقل رویارویی گستردة فرهنگی و سیاسی آیندة جهان اسلام با بلوک غرب مطرح بود. آن چه در استراتژی های تمدن رو به زوال غرب و خصوصا آمریکا قابل توجه است برنامه ریزی برای انزوا و نابودی رقیب است. در طراحی رسانه های غربی اسلام به اسلام افراطی و اسلام میانه رو تقسیم بندی شده است. انها می خواهند این باور را بقبولانند که  برخی مسلمانان اسلام حداکثری را برمی گزینند که دارای مشی انقلابی و جهادی و افراطی گری است و گروهی میانه روی و اعتدال و یا اسلام حداقلی را در پیش می گیرند که منحصر به عبادات و مسایل شخصی است و با سیاست و حکومت کاری ندارد.آمریکا گروههای خود ساخته القاعده و طالبان را از مصادیق مهم اسلام افراطی می داند و ایران، حزب الله لبنان و حماس را در این راستا تبلیغ می نماید.

اما اسلام میانه از نظر غرب کشورهایی مانند ترکیه و مالزی هستند که شاخصه اصلی آن ها سکولاریسم و توسعه سیاسی اقتصادی است و اسلام آن ها حالت شخصی دارد.

 رسانه های بلوک غرب برای نیل به مقصود خود نوعی رویارویی و یا حداقل رقابت میان دو اسلام خود ساخته تدارک دیده اند دررویارویی از انجایی که عربستان به عنوان مبلغ تفکروهابیت که خواستگاه القاعده و طالبان است نه تنها در این رویارویی جایی ندارد بلکه از ایران در این رویارویی شبیه سازی شده است چرا که غرب تمایل دارد دوستان خود را به انحا مختلف حفظ نموده و ان تفکری را که با ان درگیر است را منزوی نماید (اصولا دلیل حمایت از القاعده و طالبان نیز این موضوع بوده است تا بتواند الترناتیوی در مقابل جمهوری اسلامی باشند )

 و در مقابل از ترکیه به عنوان نمادی از یک کشور توسعه یافته در منطقه یاد می کند که نه تنها سمبل دمکراسی و توسعه اقتصادی است، بلکه نمادی از اسلام معتدل محسوب می شود. به عبارتی ترکیه به عنوان کشوری مسلمان که با تکیه بر سکولاریسم راه های توسعه و ترقی را پیموده و جایگاه خود را در منطقه تحکیم نموده، اکنون باید به عنوان الگویی موفق برای سایر کشورهای اسلامی مطرح شود.

اگر بخواهیم به عمق این استراتژی غرب در خصوص جهان اسلام و نابودی تدریجی معنا و مفهوم اسلام سیاسی پی ببریم به ناچار می بایست بصورت گذرا به جریان های فعال و بازیگر این استراتژی نگاهی بیندازیم .

وهابیت عامل اسلام خشونت گرا : 

وهابیت به عنوان جنبش اسلامی، انشعابی از مذهب حنبلی، یکی از مذاهب چهارگانه‌ اهل سنت است که اندیشه های آنان با هیچ‌یک از سایر مذاهب اسلامی سازگاری ندارد. فرهنگ وهابیت بر اساس تکفیر فرق اسلامی، ایجاد تفرقه میان مسلمین و خشن جلوه دادن تعالیم اسلام، محو آثار رسالت وحی، سازش با تمام جباران و مستکبران استوار است. وهابیت، جنبش سیاسی مذهبی می‌باشد که از همان بدو کار خود، برای رسیدن به اهداف خود به خشونت‌ و روشهای تروریستی متوسل شده است. بزرگترین آسیبی که وهابیها به پیکره امت اسلامی وارد کرده اند این است که همواره مسلمانان را به درگیری های داخلی تشویق و از دشمن بیرونی غافل کرده اند. آنان بر ضد شیعه , ایران و  حزب الله لبنان چنان خصمانه موضعگیری می کنند که هرگز علیه صهیونیستها آن گونه سخن نمی گویند. گویی از نظر آنان دشمن اصلی اسلام، شیعیان هستند!! 

 پس از واقعه‌ی یازده سپتامبر که برای مهندسی افکار عمومی دنیا طراحی شده بود ، آمریکا احساس نمود که دیگر ممکن است طالبان و وهابیت برای آنها مشکل‌ساز شوند، پس نقشه‌ی راه و خاورمیانه‌ی جدید را مطرح نمود. به نظر می‌رسد این جنبش که با حمایت استعمار انگلیس رشد نمود و با حمایت‌های آمریکا به حیات خود ادامه داد، دیگر برای آنها مصرف نداشته و آل سعود نیز خواستار جدا کردن خود از این ایدئولوژی می باشد .

مدل اسلام رحمانی ترکیه :

مدل ترکیه نوعی اسلام آمریکایی مدرن است . در اسلام سکولار ترکیه، دین اسلام هم ردیف مسیحیت و یهودیت و حتی بی‌دینی است. یک دین ظاهرگرای دست بسته و منفعل ویژگی‌هایی مانند اسلام گزینشی و فردی، تسلیم در برابر غرب و اجتناب از استکبارستیزی که هم باحجاب است و هم نماز خوان، هم در مراسم عزای امام حسین شرکت می‌کند، هم سپر موشکی ناتو را مسلط بر مسلمین می‌سازد و هم کشتی مرمره را روانه‌ی اسراییل و هم در مقابل سوریه به عنوان یکی از محور های مقاومت علیه اسرائیل می ایستد . در طرح خاورمیانه بزرگ که از جانب آمریکایی ها مطرح شده استواشنگتن مایل است نظام سیاسی ترکیه را به عنوان الگویی جهت کشورهای خاورمیانه بزرگ اشاعه دهد قدرت گرفتن و قهرمان سازی از ترکیه، بویژه در صحنه جهان اسلام، رفتار برنامه ریزی شده و دقیقی برای تغییر نگاههای اسلامگرایانه از سوی ایران به ترکیه است.

انچه از بررسی کارکرد های این دو نوع اسلام به نظر می رسد می توان گفت که ,  مدافعان سکولاریسم و لیبرالیسم غربی در همان میدانی به نفع بلوک غرب  بازی می کنند که متحجران و سلفی گرایان و طالبانیها.

 بلوک غرب می کوشد با پیگیری توامان  اسلام طالبانی،و اسلام رحمانی ,  اسلام  ناب محمدی راکه خواستگاه ایرانی دارد را به حاشیه براند . آنچه که در این میان مورد هجوم هر دو گروه با انواع نامها و شعارها و روشها قرار می گیرد همان اندیشه منطقی، مترقی و انقلابی ای است که در ایران به انقلاب اسلامی انجامید و در جهان معاصر موج بازیابی هویت اسلامی و بیداری مسلمین را پدید آورده است .


نوشته شده در  پنجشنبه پانزدهم دی 1390ساعت 9:46

لینک در وبلاگ قبلی من :  http://foumani.blogfa.com/post/19


محمد پور خوش سعادت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">