فومنی

گاه نوشته های محمد پور خوش سعادت

فومنی

گاه نوشته های محمد پور خوش سعادت

فومنی

بسم رب الحسین (ع)
ما تدری نفس ماذاتکسب غدا و ما تدری نفس بای ارض تموت
محمد پور خوش سعادت هستم .
در اینجا مقالات و دغدغه هایم را منتشر می کنم
محمد پور خوش سعادت


✅وقتی مطلب "حماسه ای دیگر از صدا و سیما در تخریب گیلان و هویتش" را نوشتم چند نفر از دوستان انتقاد کردند 
لازم می دانم توضیح دهم 
✅ انتظاری که از صدا و سیما دارم اینست که در حوزه قومیت ها  به سمت  دسترسی برابر به فرصتها برود نه اینکه فرصتها را از اقوام بگیرد و دست به تحقیرشان بزند یعنی عملا صدا و سیما در حال بازتولید  پروژه دولت ملت سازی رژیم سابق  است و  رفتارهایش عملا منجر به جان هم اندازی اقوام خواهد شد .
 ✅نمی دانم این کار با برنامه است یا سهوی عمد میکنند . به هرحال خروجی این کار یک واگرایی فرهنگی و ملیتی است و مخالف نص صریح قانون اساسی و منویات امامین انقلاب است . 
✅این رفتارشان عملا وحدت ایرانیان را نشانه رفته و همگرایی را تبدیل به واگرایی می کند
 ✅برخی از این بی توجهی و عدم حساسیت مسولان سیاسی و امنیتی گیلانی و مسولان اقوام صدا و سیما  به این برمی گردد که  تحلیلشان بر بی بخاری گزارده شده است یعنی  بصورت کاملا واضح جرات این کار را با ترک ها و لرها و عرب ها ندارند 
✅با اینحال باید بگویم که با اینهمه جفا وظلمی که دستگاه فرهنگی رژیم سابق و برخی مسولان صدا و سیما با کم لطفی و جفا و بی احترامی  با فرهنگ و قومیت گیلان کرده اند , نجابت و مدارا و شعور بالای مردم گیلان و فرهنگ بی نطیرگیلانیان یک پیام غلط را به دستگاه ادراک سازی حاکمیت منتقل کرده که جا دارد متذکر شوم که هرچیزی حدی دادرد و اگر از حد بگذرد یقینا خواهد ترکید .
✅به عنوان یک کارشناس توصیه میکنم تا مسولان ذی صلاح به این نکته بپردازند که جایگاه ادراک از گیلان واقعی در دستگاه محاسباتی صدا و سیما کجاست ؟ من به یاد ندارم نقش‌های برجسته، مهم و قدرتمند در فیلم‌ها و سریال‌ها گیلانی بوده باشند !
✅ ولی در عوض همیشه در نقش نوکر و کلفت و سرایدار و نوچهٔ ارباب ظاهر شده اند ! و از همین بابت یک کلیشه ای سخیف برای گیلانیان ادراک سازی شده است که هرکه لهجه گیلکی دارد در این سطوح پایین است ( لوده بی دست و پا ,ساده لوح , حقیر و ... ) 
✅براستی جایگاه , میرزای شفتی , آیت الله بهجت  شهید میرزا کوچک جنگلی , آیت الله لاکانی , احسانبخش , محمد معین , دکتر حشمت , شهید کریمی ،  فضل الله رضا پروفسور سمیعی , شهید املاکی ,شهید  خوش سیرت  شهید نظری  شهید  سیرت نیا شهید مرتضی حسین پور و .... در این دم دستگاه عظیم صدا و سیما کجاست ؟ 
✍️✅مطلب قبلی را هم بخوانید
#محمدپورخوش_سعادت
https://www.instagram.com/p/CZbvJVToZJG/?utm_medium=share_sheet

۰۰/۱۱/۱۵
محمد پور خوش سعادت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">